Kariyer Danışmanlığı

Sevgili ODTÜ’lü,

ODTÜ Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak, kariyerinle ilgili tüm sorularının cevaplarını birlikte bulmak ve kariyer yolunu beraber çizmek üzere Kariyer Danışmanlığı hizmeti veriyoruz.

Sen de kariyer yolunda sana eşlik etmemizi istiyorsan, hemen şimdi randevu talebini bize iletebilirsin.


Kariyer Danışmanlarımız

Uzm. Psk. Ülkü UNGAN ÖNDER

Koordinatör, Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi

ODTÜ Psikoloji Bölümünden mezuniyetini takiben yine aynı bölümde Sosyal Psikoloji Ana Bilim Dalında Yüksek Lisansını tamamladı. ODTÜ Psikoloji Bölümünde Araştırma görevlisi olarak çalışma hayatına başladı. 1995 yılında Arçelik A.Ş. Bulaşık Makinası İşletmesi’nde İnsan Kaynakları Uzmanı olarak ‘İnsan Kaynakları’ yaşantısına adım attı. 1999 yılında Arçelik A.Ş Genel Müdürlük ve devamında Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu’nda İnsan Kaynaklarında çalıştı. Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi’nde İnsan Kaynakları Koordinatörü olarak ekibi ile birlikte İnsan Kaynakları Departmanının oluşturulması ve sistemlerin geliştirilip yaygınlaştırılmasını gerçekleştirdi. Doğadan A.Ş.’de İnsan Kaynakları Müdürü olarak İnsan Kaynakları sistemlerinin geliştirilmesi ve seçme yerleştirme işlerini gerçekleştirdi. ÖNDER, 15 yıllık İnsan Kaynakları çalışmaları sırasında, Liderlik, Yöneticilik, İletişim, Takım Çalışması Eğitimlerinin verilmesi, İşe alım görüşmelerinin yapılması,  İş ve Süreç Analizi, Yeniden Yapılanma, Yetkinlik Bazlı Performans Değerlendirme Sistem çalışmaları ve yaygınlaştırma, Model Organizasyon, Kalite Sistem çalışmaları, İş Tanımları, İş Değerleme gibi projeler katıldığı ve/veya yönettiği çalışmalar arasındadır. 2007 yılında eğitmenlik ve danışmanlık yapmaya başladı. İnşaat, Enerji ve üretim şirketlerine danışmanlık verdi. 2013 yılında ODTÜ Kariyer Planlama Merkezi Koordinatörü olarak çalışmaya başladı. Öğrencilere CV hazırlama, kariyer planlama ve mülakatlara hazırlanma konusunda bire bir danışmanlık vermekte, bölüm seminerlerine katılmakta ve Merkez faaliyetlerinin koordinasyonunu sağlamaktadır.


Uzm. Psikolog Deniz DÖNMEZ

Öğretim Görevlisi, Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzm. Psikolog Deniz Dönmez, 2014 yılında ODTÜ Psikoloji Bölümü’nden mezun olmuştur. Psikolojinin farklı uygulama alanlarını staj ve gönüllü çalışmalar vesilesiyle deneyimleme fırsatı bulmuş ve yüksek lisans eğitimini yine ODTÜ’de Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanında 2019’da tamamlamıştır. ODTÜ’deki eğitimine ek olarak, Davranış Bilimleri Enstitüsü’nden Profesyonel Koçluk Eğitimi almıştır. Enerji ve maden sektöründe Endüstri ve Örgüt Psikoloğu, savunma sanayi sektöründe ise İnsan Kaynakları Uzmanı olarak toplam 5 yıllık alan deneyimine sahiptir. Bu süreçte, mentorluk ve tersine mentorluk programlarının kurulması başta olmak üzere; eğitim, gelişim, iç iletişim, ödüllendirme sistemleri gibi çeşitli organizasyonel gelişim projeleri yürütmüştür. Başlıca profesyonel ilgi alanları kariyer planlama, mentorluk ve koçluk olan Deniz Dönmez, ODTÜ Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde çeşitli projeler gerçekleştirmekte; öğrencileri iş yaşamına hazırlama ve onlara yol gösterici olma hedefiyle kariyer koçluğu, CV ve mülakat danışmanlığı yapmaktadır.


Banu BALAR ERDOĞAN

Banu BALAR ERDOĞAN 1996 yılında ODTÜ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından mezun oldu. Boğaziçi Üniversitesi’nde İnsan Kaynakları programını bitirdi. Otomotiv ana sanayiinde insan kaynakları uzmanı olarak başladığı kariyerinde yetkinlik ve hedef bazlı performans değerlendirme, öneri, ücret yönetimi, iş ailesi, eğitim yönetimi modelleri kurdu. 2004-2017 yılları arasında global otomotiv şirketlerinde orta ve üst düzey İK yöneticiği pozisyonlarında çalıştı. İşe seçme, kariyer yönetimi, kritik pozisyonların yedeklenmesi, potansiyel ve yönetim kademesindeki çalışanların mentorluk ve gelişim süreçlerinin koordinasyonu, performans yönetimi, uluslararası transferler gibi alt süreçleri kapsayan yetenek yönetimi sistemleri, tüm organizasyonun otonom hale gelmesini amaçlayan çalışanların güçlendirilmesi sistemleri, yıldız çalışanların istihdamını amaçlayan staj programları, eğitim merkezi uygulamaları gibi yenilikçi sistemleri ekibiyle birlikte Türkiye organizasyonlarına entegre etti. ICF akredite koç olduğu 2017 yılından günümüze kadar olan süreçte BExecutive Executive Search & Consultancy bünyesinde kariyer koçluğu, değerlendirme merkezi uygulamaları,  kariyer mentorluğu gibi alanlarda çalışmalar yapmaktadır. Ana faaliyet konusu ise orta ve üst kademe yönetici istihdamıdır. 


Esra AKGÜN

Esra AKGÜN 1995 yılında ODTÜ Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olup Arçelik bünyesinde insan kaynakları uzmanı olarak iş hayatına başladı. Aynı zamanda ODTÜ Endüstri Mühendisliği bölümündeki yüksek lisans eğitimini 1998 yılında bitirip Arçelik bünyesinde kalite mühendisi olarak iş hayatına devam etti. Farklı firmalarda kalite güvence alanında çalışmalarını sürdüren AKGÜN, 6 sigma, ISO 9000 gibi önemli kalite standartlarında üst düzey tecrübe ve yetkinlik kazandı. Bunların yanı sıra Toplam Kalite Yönetimi, EFQM Mükemmellik Modeli ve müşteri ilişkileri gibi alanlarda çalışmalar yürütmüştür. 2016 yılından günümüze ise VESTEL bünyesinde İş Mükemmelliği ve Eğitim Müdürü olarak görevini sürdürmektedir.


Benay BİTİRİCİ

Benay BİTİRİCİ 1993 yılında ODTÜ Makina Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Ardından Bradford Üniversitesinde İşletme alanında yüksek lisans eğitimini tamamlayan BİTİRİCİ, iş hayatına proje yöneticisi olarak başladı. Kısa bir süre sonra Arçelik’te kalite planlama mühendisi olarak devam eden BİTİRİCİ, sonrasında yine Arçelik bünyesinde satın alma depatmanında sistem geliştirme ve satın alma mühendisi olarak çalışmaya devam etti. Bu süre içerinde e-ticaret, tedarik zinciri ve takım yönetimi gibi alanlarda tecrübe kazandı. Kariyerine tedarik zinciri departmanında lojistik grup müdürü olarak devam etmiş olup, 2012-2019 yılları arasında Koçtaş bünyesinde Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2019’dan itibaren Arçelik Tedarik Zinciri Dönüşüm Direktörü görevini sürdürmektedir.


A. Berker TELEK

A. Berker TELEK 1991 yılında ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Kalite Yönetimi alanındaki yüksek lisans eğitimini 1995 yıllarında İngiltere’de City University’de tamamladı. 1991-2001 yılları arasında Arçelik bünyesinde kalite yönetimi konusunda çeşitli görevlerde bulundu. Bu zaman zarfında, kalite maliyetleri, ISO 9000, ISO 14000, Toplam Kalite Yönetimi gibi konularda çalışmalar gerçekleştirdi ve projeler yönetti. Arçelik’te uygulanan 6 Sigma çalışmaları kapsamında “Karakuşak” ünvanını kazandı. 2006-2008 yılları arasında MAN Türkiye A.Ş. firmasında Kalite Güvence Yöneticisi olarak tedarikçi geliştirme sistemlerinin kurulması, kalite yönetim sisteminin  iyileştirilmesi çalışmalarını yönetti. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) bünyesinde süreç yönetimi, stratejik yönetim, kalite çemberleri, özdeğerlendirme, liderlik gibi konularda eğitim vermektedir. 2008 yılında ORSA Yönetim Danışmanlığı Ltd. şirketini kuran A. Berker Telek, şirket bünyesinde Kurumsallaşma, EFQM Mükemmellik Modeli, Süreç Yönetimi,  Stratejik Yönetim, Risk Yönetimi ve kalite yönetim sistemleri konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır.


Nazlı Kılan ERMUT

Nazlı Kılan ERMUT 1988 yılında ODTÜ Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu. Para Politikaları alanındaki yüksek lisans eğitimini 1991 yılında yine ODTÜ’de tamamladı. Bir süre akademik görevde bulunan Nazlı Kılan Ermut sonrasında insan kaynakları alanında çalışmaya başlamış ve uzun yıllar savunma sanayii ve çevrimiçi şans oyunları sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu firmalarda çalışmıştır. 2012 yılından itibaren kurucusu olduğu Agrega Danışmanlıkta İnsan Yönetimi Danışmanlığı, Kurumsal ve Bireysel Koçluk gibi alanlarda çalışmalar yürütmektedir. İş alanında düzenlediği eğitim programlarının yanı sıra, kurumlarda ve bireylerde mutluluk üzerine eğitim ve seminerler düzenlemektedir. Sahip olduğu deneyimlerini, sosyal sorumluluk projelerine aktarmak amacıyla, gönüllü koçluk ve mentorluk projelerine destek vermektedir. Çalışma alanlarındaki konulara yönelik yazılarını kendi bloğunda ve Harvard Business Review Türkiye Blog ‘da paylaşmaktadır.


Özlem ÖZBATIR

İş yaşamına, 1990 yılında Mudo Mağazacılık A.Ş.’de Mağazalar Grup Uzmanı olarak başlamıştır. 1991-1993 yılları arasında F Profil Ltd. Şirketinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü olarak görev yapmıştır. 1993 yılında Koç Topluluğu bünyesinde görev alarak Arçelik AŞ.’de Kıdemli Uzman olarak farklı İnsan Kaynakları Süreçlerinde çalışmıştır. Çalışma hayatına aynı grupta, 2002-2007 yılları arasında Koç Holding A.Ş.’de Yönetim Geliştirme Yöneticisi olarak devam etmiştir. 2007 yılında Aygaz A.Ş.’ye İnsan Kaynakları Müdürü olarak atanmıştır. 2009 yılı Aralık ayında Akkök Grubuna, İK Danışmanı olarak katılmış ve Akkök Grubunun Stratejik İnsan Kaynakları Programlarının yürütülmesinde aktif rol almıştır. 2010-2014 yılları arasında Danışman rolünden Akkök Holding A.Ş. İnsan Kaynakları Müdürü rolüne atanmış ve aynı zamanda grup bünyesinde yer alan farklı şirketlerin İK Süreçlerini de beraberinde yönetmiştir. 2014-2017 yılları arasında Akkök Holding A.Ş. Organizasyonel Gelişim ve Gayrimenkul İnsan Kaynakları Koordinatörü olarak rol almıştır. 2017 yılından bu yana Akiş GYO A.Ş. İnsan Kaynakları Direktörü olarak görev yapmaktadır. Özlem ÖZBATIR, lisans eğitimini 1989 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde tamamlamış; ardından Uludağ Üniversitesi İşletme – Yönetim ve Organizasyon Bölümü’nden yüksek lisans derecesi almıştır. 2014 yılında Türkiye Adler Profesyonel Koçluk Sertifika Programını başarı ile tamamlamıştır. 1964 Merzifon doğumlu, evli ve bir çocuk annesidir. İngilizce bilmektedir.